söndag 21 mars 2010

tanten.


Jag blev den där tanten ändå. Den sorten som jag i smyg hånade när jag var yngre. Som kan bli facinerad av gammalt porslin, är intresserad av allt som är brunt och tycker att det är hur mysigt som helst att sörpla i sig kaffe och samtidigt bläddra i någon bok med fina illustrationer. Bilderna ovan är några av de saker jag burit med mig hem idag. Glasunderläggen med rönnbärsmotiv skulle förut fått mig att skrika av ångest, en bok som har över 400 bilder på Europas djur skulle jag inte ens ha sneglat åt och kakformen skulle jag knappt vetat vad är. Men det är ju tur att man ändras för nu är jag så nöjd, så nöjd. Imorgon skall vi baka lite tigerkaka, dricka lite saft så vi får använda oss av glasunderläggen medan vi tittar i boken om alla de där djuren. Låter riktigt så där äckligt gemytligt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Kakformen och boken gillade jag, men rönnbärsunderläggen e nog ännu för tantigt för mej som inte förstår mej på design. Men godnatt. Vi hörs imorgon. Kram.