måndag 15 mars 2010

saker man funderar på i natten.

Hur många kilogram choklad har jag månne ätit under mitt sprudlande liv hittills?
Om jag somnade precis nu skulle jag få sova i 6 timmar.
Att det egentligen är rätt logiskt att Isabel kallar Gore-Tex för Kura-Tex.
Varför pratar vissa föräldrar om sig själva i tredje person till barn som är i skolåldern?
Hör man på t.ex. melankolisk musik för att man är deppad eller blir man deppad av att höra på melankolisk musik?
Att det är konstigt att jag envisas med att så kryddor varje vår när jag ändå inte kan laga mat.

Dessa splittrade tankar är ett starkt bevis på att jag borde avsluta min medvetna tankeverksamhet och gå och lägga mig.

4 kommentarer:

Sannabenita sa...

Hur många timmar blev det sömn till sist då?
D e hemskt då man vet att man ska sova o borde göra det, men ju mera man tänker på det så blir det bara svårare o svårare..
Hoppas du har en bra dag!
Och fint filosofiskt tankearbete annars! :)

Malin sa...

men HUR ska man kunna sova då det finns så mycket att tänka på? Jag är inte ironisk, undrar faktiskt själv också över liknande saker. Hur mycket mat man har tryckt i sig sen man föddes, tex.

Anonym sa...

har ni båda tänkt den tanken? märkligt. jag har aldrig tänkt den. men mycket annat nog! / hanna k

KAROLINA sa...

Det blev 5 timmar sömn. Men det klarar man sig på efter att ha fått sova ut under ett lugnt veckoslut. Och ja det där med hur stora mängder mat och annat trams som gått genom min kropp funderar jag rätt ofta på. Konstig som jag är.