fredag 19 mars 2010

tvångsbeteendet.

De flesta kontrollerar för säkerhets skull en extra gång ifall nycklarna säkert är med innan de stänger ytterdörren. Andra "extra-checkar" låsta dörrar, släckt belysning, avstängda spisplattor etc. Nu har jag också lagt märke till ett tvångsbeteende hos mig. Nämligen att alltid köpa ett ojämnt tal av frukter. Jag köper oftast tre stycken av allt. Tre äppel, tre bananer, tre päron. Mandarinerna som är så små kan jag köpa flere av. Men då blir det fem eller sju. Jag känner ju mig lite knäpp nu efter denna upptäckt.

Och kanske lite orginell.

1 kommentar:

Anonym sa...

För att du inte ska känna dej orginell, skall jag nu medge att jag gör exakt samma sak! Märkte det häromdagen, alltid minst 3!!
Ha en trevlig fortsättning på kvällen med dina frukter. Kram.