tisdag 16 mars 2010

kvällen.

Köpte ett par gardiner idag lite i förbifarten mellan jobb och barnhämtning. Är lite osäker på om grundfärgen i dem är beige eller smutsgult. Hoppas dom ser beigea ut när jag hänger upp dem ordentligt. Smutsgult vill man ju inte ha hängandes i sina fönster. Inte ens den stundande påsken till ära.

Det var då jag förstod att mitt nästa behov är en taklampa som ska hänga ovanför det omtalade soffbordet. Fast egenligen skulle jag då bli tvungen att byta ut kökslampan i samma veva. Och så var det ju en ny köksmatta också. För mattan som nu pryder mitt golv har för länge sedan övergått stadiet smutsgult. Den forna svartvita mattan börjar påminna om något skabbigt och brunt.

Min kusin dök upp. Hon hade angst över sitt examensarbete. Jag har lite angst över allting. Således dränkte vi våra sorger i kaffe. Dessutom hade hon med sig kex och glass. Den smarta kvinnan.

2 kommentarer:

Come again secondhand sa...

Härlig blogg du har ! Nu är jag fast. /Kram Lina

KAROLINA sa...

Tack och tack detsamma. Jag läser din också har gjort det från dag ett!