onsdag 17 mars 2010

varför gör vi så?

När en alkoholiserad levnadskonstnär, som gått i samma kläder i flera månader, korsar gatan mot rött följer ingen hans sinneslösa exempel. Men när en businessman klädd i kostym och välpolerade skor begår samma brott är det betydligt fler som börjar trippa över gatan även om rödgubben ännu lyser varnande. Upplever vi människor någonslags omedveten hierarki i samhället? Eller är det en flockdjursinstinkt?

Det är sådana grejer jag går omkring och funderar på när jag spatserar omkring på stan.

Eller på hurudana skor jag skall unna mig så fort jag har råd.

Eller varför denimlegginsen alltid ska bli så hängiga där bak när man går.

EDIT: Den invigde leggins-användaren förstod ju att jag menade treggins (som de tydligen döpts om till) när jag använde mig av ordet denimleggins.

3 kommentarer:

sannabenita sa...

treggins...allt lär man sig på sina gamla dar.. Tycker nog att denimleggins låter mycket mer beskrivande!
..kanske hänger dina treggins där bak om du har fortfarande dendär gevären dit från i morse..! HAHAA! :D

KAROLINA sa...

Haha!

Ja och jag tror jag nog kommer att kalla dem denimleggins. Har en vision om att vi, i en framtid långt bort, återigen sitter på de gula stolarna och skrattar åt de där farkkukalsongerna vi drog på oss på 10-talet.

Anonym sa...

spännande tanke! nästa gång kan man ju provocera lite och traska ut över vägen, tillsammans med poligubben. och lämna alla och stå kvar, plötsligt medvetna om sin präktighet. och så får man hoppas på att inte blir överkörd - / hanna k