tisdag 9 mars 2010

mitt nya hälsosamma liv del III.

Vintertid tar vi buss om mornarna istället för att jag cyklar med jäntan via dagiset till jobbet. På grund av det här kör vår buss inte längre rutten förbi dagiset utan direkt in till stan. Detta betyder att jag blir tvungen att inleda min cykelkarriär redan i dag. Varje äckligt kalla morgon på den sliriga cykelvägen. För att inte odla offer och så skräck i mina medtrafikanter får jag leda cykeln den första etappen. Jag skulle gärna åkt buss en månad till.

EDIT kl17.00: Färden gick förvånansvärt bra. Inget strittande på rumpan endast domnade axlar på grund av mitt fasta järngrepp runt cykelns ledstång. Av svettningen att döma kommer jag vara slank som en gasell lagom till sommaren.

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha. Skulle just säja lycka till. Tänkte ta en lenkki idag om jag orkar så ringer dej isåfall, har ju int pratat i telefon på 1 eller 2 dagar så det börjar kännas länge sen! Ha det.