onsdag 17 mars 2010

nostalgi.

Denna bok vill jag minnas att jag och mina syskon fått av vår farmor. Den följde med i väskan från barndomshemmet och kom väl till pass på en svettig tågresa hem. Och många kvällar också för den delen.

Det söta täcket är en gåva från min mormor. Isabel var kanske två år då hon fick det och täcket är lika kärt än idag. Utmärkt som sängöverkast, strandlakan, koj-bygge-material, mysfilt. Bland annat.


Men väskan i läder har jag köpt alldeles själv. Jag skall ha den när jag besöker Paris. Eller Rom. Jag har ingen aning om när jag är på väg dit men nu har jag ju iallafall en väska för det ändamålet när andan faller på. (Läs: När jag har råd att ta ledigt, hoppa på första bästa flygplan söderut och fly från denna envist snöklädda värld)

3 kommentarer:

Malin sa...

Ja men den där kan du ju packa i sen då du och Isabel kommer och hälsar på oss i sydfrankrike nästa år, blink blink!

Anonym sa...

Ja. nu vet jag vart den boken har försvunnit! Du hann väl ta "alla bästa" :)

KAROLINA sa...

Malin: JAA!! Flytta, flytta, flytta!!

Sandra: Nej, det är faktiskt den enda. Förutom Snipp Snapp Snorum. Och Emil i Lönneberga. Och...

äh men du vet vad som gäller i vår familj: först till kvarn!