tisdag 30 mars 2010

surmulen.

Eftersom tisdagar kanske är den mest intetsägande veckodagen i hela universum kan jag härmed i min menlösa tillvaro, beskt och besserwisserlikt, besvara två stycken frågor som jag relativt ofta får höra.

Varför har du ingen TV?
Största delen av mitt liv (snabbt räknat 23 av de snart 28 år jag förgyllat världen med min existens) har jag inte varit samboende med en television. Jag har ingen tv för att jag inte köpt en tv. Och jag klarar mig riktigt fint fast jag inte vet vad house-kuorosota-emmerdale-uggly betty-idols-täydelliset naiset-lemmen viemää-megasuperextremebuttandfacemakeoverin5minutes gjorde i torsdags på nelonen. Det enda jag nångång saknar är lite rutten tv-film som man kan smaska godis framför. Eller genuina finska yle dokumentärer om enstörningen Tauno som föder upp strutsar i det arktiska Kempele.

Vad gör du riktigt om vardagskvällarna?
Jag har barn.
Och nej, jag ser inte på tv.

2 kommentarer:

Malin sa...

Vi har inte heller nån TV, jag har aldrig haft en, Caj hade en som han aldrig tittade på. Vi ser på filmer på datorn istället. Och surfar på nätet. MYCKET. Det är ju lite synd att all den tid vi inte sätter på att titta på tv, går åt till att surfa på Internet.

KAROLINA sa...

Jo, jag kan nog medge att den tid andra tillbringar framför tvn får jag effektivt att gå genom att stirra på datorskärmen. Häromdagen var jag internetlös i en kväll, det kändes verkligen obekvämt.