söndag 7 mars 2010

gärna färg, men inte hemma hos mig.

Förresten, ifall nån undrar, så blev det inga vintriga foton. Det kändes bara för vulgärt att börja härja med kameran en lördagskväll vid aura å och zooma in frostiga kvistar. Speciellt då jag gick omkring i min Rukka vinterdräkt och förgyllde min klatschiga outfit med en röd tofsmössa. Men istället får ni beskåda mitt färglösa hem. Jag är en i den där folkmassan som inte vill förgylla min vardag med färgranna inredningsprylar. Svart, vitt och bruuuunt tycker jag om. Isabel har fått bestämma hur hon själv vill ha det i sitt rum. Eller i allafall nästan. Därav kan hennes rum inte fotograferas just nu. Hon har nämligen med stor möda byggt upp en korvkiosk som jag lovade att inte riva ner innan hon kommer hem imorgon. Inga äkta korvar medverkade dock i hennes projekt.


Mitt runda matbord från nåt loppis och svart barnstol från IKEA. Pallarna skall bytas ut mot något bättre så fort jag har tid att fynda. Lampan är inropad på Huuto.net.


Denna ljuvliga hörnsoffa fyndade jag på ekotori. Den är (eller var) i utmärkt skick. Det är nu som ni ska ignorera det förbaskade plastgolvet och föreställa er denna soffa i en 50-tals lägenhet med äkta parkett. Ja och ignorera också den vissna palmen och smutsiga tröjan i soffan när ni nu ändå håller på och fantiserar.


Jaha, vad skall jag skriva här då. Äkta Alvar Aalto byrå som jag förstört med svart målfärg. Tavlorna kostade en euro styck. Dom är fina. Radion och den tillfälliga fula mysljus-lampan är made in china-stuff.

EDIT: China-stuffet skall alltså snarast möjligast elimineras. Så ni inte tror jag helt saknar stiiil.

1 kommentar:

Anonym sa...

tjusigt!